Sport-Tech ikertzaileen 2. edizioak Aadun simulazio klinikoko proiektu baten aldeko apustua egin du

Partekatu zure sareetan

Sportek Hub, kirolaren industriarako berrikuntza eta teknologiaren HUBak, Adimen Artifizialarekin simulazio klinikoko plataforma bat garatzeko proiektu baten alde egin du, Gipuzkoako Sport-Tech ikertzaileen 2. edizioan. Iker Villanueva osasun digitalean esperientzia duen irakasle eta ikertzaileak gidatuko du lan hori, Deustuko Unibertsitateko eta Euskal Herriko Unibertsitateko ikertzaile talde batekin. Talde hori Ane Arbillagak, Ion Lascurainek, Igor Sanchok eta Josu Sagarduyk osatzen dute.

Ikerketaren helburua da osasun zientzietako prestakuntzarako tresna berri bat garatzea adimen artifizialarekin. Plataforma horri esker, ikasleek eta profesionalek gaitasun klinikoak eskuratuko dituzte, paziente birtualekin simulazio interaktiboak eginez. Bere ezaugarri nagusietako bat da, gainera, atzeraelikadura automatizatua eskaini ahal izango duela, irakasleei gaitasun kritikoen ebaluazioa errazteko, hala nola arrazoiketa klinikoa eta komunikazioa.

Proiektu hau Deustuko Unibertsitatearen, Mondragon Unibertsitatearen eta Tknikaren beste bost berrikuntza proposamenen artean hautatu da. Sportek Huben ikertzaileei zuzendutako deialdi honen helburua da adimen artifiziala bezalako teknologia disruptiboak aplikatzen dituzten ekimenei laguntzea, kirol industria hainbat arlotan eraldatzeko.

Kasu zehatz honetan, proiektu honek kirolaren industriari aplikatutako osasun zientzietako ikasleen prestakuntza prozesua berritzea du helburu.

Sportek Hubeko ekosistemaren parte izatearen abantailen artean, ikerketa proiektu honek sustapena eta ikusgarritasuna, kirol industriarekiko lotura, laborategietan prototipoak baliozkotzeko aukera, coworking espazioak, Venture Client-ekin lankidetza, enpresa kudeaketako prestakuntza eta hasierako finantzaketa errondetan aholkularitza izango ditu.

Adimen artifiziala ikasleak prestatzeko

Ikerketa proiektu honetan nabarmendu beharreko balioetako bat da ingurune seguru eta irisgarri batean agertoki kliniko konplexuak simulatzeko gai den alternatiba ekonomiko eta malgu bat eskaintzen duela. Tresnak, beraz, ikaskuntza-esperientzia moldagarria eta eskuragarria eskaintzen duela. Esperientzia horretan, ikasleek trebetasun teknikoak, arrazoiketa klinikokoak eta pertsonen arteko gaitasunak gara ditzakete, hala nola komunikazio eraginkorra eta pazientearekiko enpatia. Gainera, agente birtualak prestakuntza-prozesuan integratzeak erabiltzaileak ebaluatzeko eta hobetzeko aukerak zabaltzen ditu.

Sportek Hub ekimen publiko-pribatua da, Eusko Jaurlaritzak eta Gipuzkoako Foru Aldundiak (Kirola eta Ekonomia Sustapena/Ekintzailetza arloetatik), Eibarko Udalak, Donostiako Udalak, Real Sociedad Fundazioak eta Eibar Kirol Elkartea Fundazioak sustatua, BIC Gipuzkoa organo kudeatzaile duela, kirol industria haztea eta lehiakortasuna hobetzea helburu duena.

Sportek Hubi buruz

Kirol-industriaren berrikuntza eta teknologia, sektoreko enpresa, erakunde, elkarte, startup, ekintzaile, unibertsitate, zentro teknologiko eta ikertzaileak konektatzen dituena, industria garatzeko eta lehiakortasuna hobetzeko, teknologia berritzaile berriak sortuz HUBek hainbat sustatzaileren laguntza du, erakunde publiko eta pribatuez osatutakoak, hala nola Eusko Jaurlaritza eta Gipuzkoako Foru Aldundia (Kirola eta Ekonomia Sustapena/Ekintzailetza Sailetatik), Eibarko Udala, Donostiako Udala, Real Sociedad Fundazioa, Eibarko Kirol Elkartea Fundazioa eta BIC Gipuzkoa organo kudeatzaile gisa.