Gipuzkoako Dnak Cycling ‘start up’-ak alboko eta aurreko kulunka konbinatzen dituen entrenamenduko bizikletaren lehen prototipoa garatu du, esperientzia errealistagoa eskaintzeko. Sportek Hubek bultzatutako proiektuetako bat da.

Euskadi da Espainian txirrindulari federatu gehien dituen bost eskualdeetako bat, baina baita urtero euri egun gehien izaten dituenetako bat ere. Klimatologia da txirrindularitzaren garapena oztopatzen duen oztopo bakarretako bat, bai eremu honetan, bai beste batzuetan, bizikleta-ibilbide ugari baitituzte, mendateetatik, hiriarteko ibilbideetatik eta herrialde osoko beste berdegune batzuetatik. Egun jakinetan aire zabalean entrenatu ezin izatea, ordea, gero eta garrantzi gutxiagoko langa bihur daiteke txirrindularientzat, bizikletaren industrian sartzen hasi diren teknologia berriei esker.
Txirrindulari batek errepide batean bizi duen esperientzia ahalik eta fidagarritasun handienarekin erreplikatzea da Dnak Cycling Eibarren sortutako start up-aren helburua, indoor txirrindularitza iraultzea helburu duen murgiltze-simulagailu bat garatu duena. Aire zabalean pedalei eragitean bizi diren baldintzak zehatz-mehatz simulatzea helburu duten albo-mugimenduak eta luzetarako mugimenduak era konbinatuan eskaintzen dituen lehena da. Entrenamenduan errealismo handiagoa lortu nahi duten prestazioak. Beste entrenamendu-arrabolek ez bezala, ez du gurpilik, baina bai sistema bat, erabiltzaileari 15 gradutan alde batetik bestera makurtzeko aukera ematen diona.
Alderdi hori ez da hutsala, hori baita merkatuko indoor txirrindularitzako gainerako entrenamendu-arrabolekiko alde nagusia. “Ohiko simulagailuak oso estatikoak iruditzen zitzaizkidan, kalean bizikleta batekin ibiltzean norberak duen mugitzeko askatasuna falta zitzaien. Sentsazio horren antza hartzen saiatu gara, oso produktu dinamikoa sortuz, eta, horri esker, kulunka bat eta txirrindulari batek egin ohi duenaren antz handiagoa duen postura bat lortzen dira”, azaldu du Aitor Diazek, Dnak Cycling-en bultzatzaileetako batek.
Dnak Cycling BIC Gipuzkoak kudeatzen duen Sportek Hub kirol teknologiaren hub-aren parte da
Eskaintzen duen esperientziatik harago, beste eredu batzuk baino murgilduagoa, bere beste indarguneetako bat entrenamendu seguruagoak eskaintzea da, karga fisikoa minimizatu eta lesioak izateko arriskua murrizten baita. “Ohiko arrabola batean, batez ere potentzia altuetan korritzen denean, postura aldatzeko esfortzua handia da. Bi noranzkoetan mugimendua sortzen duenez, gure simulagailuak ziklistak egiten duen esfortzuaren zati bat bereganatzen du, eta hori kalean bizikletaren inertziak berak egiten du, eta horrek txirrindulariari denbora gehiago eusteko aukera ematen dio”, dio.
Diaz 2021ean hasi zen ideia hori lantzen, eta bi urte geroago prototipo bat aurkeztu zuen Frantziako Tourreko Science & Cycling kongresuan. Urtero txirrindulari-industriako ikertzaileak, zientzialariak eta profesionalak biltzen dituen topaketa horretan, Dnak Cycling-ek bere garapenarekin aurrera jarraitzeko behar zuen berrespena lortu zuen. “Eman ziguten feedbacka inflexio puntu bat izan zen. Biomekanikariek onartu zuten bazutela txirrindularia flotatzen ari zelako sentsazioa, eta bizikleta baten oso antzeko simulagailua zela, eta horrek lagundu ziezaiekeela hobeto ikusteko nola pedalei eragiten dieten txirrindulariek modu errealistago batean”, gaineratu du haren ideologoak.
Prototipoak garatzen eta doitzen hainbat urte eman ondoren, Europarako eta Estatu Batuetarako patentea lortzeko fasean dagoen bat aurkitu zuen, hobekuntza posibleak inplementatzeko azken proba mekanikoak erregistratzen dituen bitartean. Hurrengo urratsa CE ziurtagiria lortzea izango da, merkaturatu aurreko urratsa, urte honen amaierarako aurreikusia. Ordurako, konpainiak software propioa ateratzea aurreikusten du, erabiltzaileei pantaila baten bidez lagunduko diena entrenamenduetan. Haren teknologia, halaber, Strava, Garmin, BKool, FulGaz edo Wahoo RGT marken datuak monitorizatzeko kanpoko hamar plataforma digital baino gehiagotan integratu ahal izango da, besteak beste.